Outros assuntos

DoubleCad

Visualizando 2 respostas da discussão
  • Autor
    385 Views Posts

Participante

DoubleCad
      è um Cad que tem uma versão gratuíta e outra paga. Muito melhor que o Autocad LT.
      Autocad LT preço= 1200 dolares
      DoubleCad preço= 695 dolares
      DobleCad XT preço=gratis
      e o melhor ele interage plenamente com o Sketchup, abrindo os arquivos 3d com layers e componentes.
      Veja melhor no site: http://www.doublecad.com/Home/tabid/1079/Default.aspx

Google™ Sketchup™ File Import (.SKP)
      DoubleCAD™ saves a tremendous amount of time whether you are looking to create detailed construction drawings from SketchUp™ models, or looking for a better way to go from .SKP to .DWG.

When DoubleCAD™ opens a .SKP file (versions 5, 6, and 7 are supported), all visible geometry is loaded in model space. All layers are maintained. Scenes are automatically converted to paperspace views for detailing. All components are converted to DoubleCAD™ blocks (and will self-align when placed in DoubleCAD™ walls.

A DoubleCAD™ drawing will also support using a SketchUp™ file as an XREF (using XREFs applies to XT, but requires DoubleCAD™ XT Pro to create the XREF). And yes, DoubleCAD™ imports Google™ 3D Warehouse parts, like an Anderson® Windows .SKP component as DoubleCAD™ blocks automatically.

.DWF File Support
      Import, edit, read and write .DWF files. Convert DWF files to be editable. Even use DoubleCD™ to convert .DWF files to .DWG.

.DWG and .DXF Support
      Highly compatible file filters allow DoubleCAD™ to be a companion seat in any AutoCAD® office – read and write from R14 to 2009.

Participante

Obrigado arpadão!!

Participante

Cara, interessante esse soft, mais me dou tão bem no autocad e acho ele tão simples de trabalhar que não tenho vontade de largar ele nunca! hehehe…

Mais valeu o post!

Visualizando 2 respostas da discussão

Você deve fazer login para responder a este tópico.

© 2020 - SketchUp Brasil, todos os direitos reservados
Desenvolvido por Angelo Rocha, criação de sites, temas e plugins para WordPress.