Calma mlk.
Não coloque a cor BRANCA (RGB 255,255,255) nos objetos, sempre coloque um “cinza claro”.
O número de “subdivs” deve estar baixo.
Configurações do vray:
– em indirect illumination
Primary bouce: Irradiance Map
Sec. bounce: Light cache
– em irradiance map:
HSPH. Subdivs: 80
Interp. Samples: 50
– em light cache:
Subdivs 1500
Number of passes 6~8 ( quanto maior mais qualidade, como toda config do vray: “mais qualidade, mais tempo” ).
Pode ser que ajustando o sol (intensidade ou em multiply) de um resultado satisfatório.
Não me lembro do sol pode ser ajustado pelas opções do SU.
Sei que você pode alterar a posição dele.
Adding the V-Ray Sky
In V-Ray for SkechUp the Sky is added in the environment rollout of the V-Ray options, click on the “m” next to GI parameters. You must have Indirect Illumination enabled to access this, so enable it if you have not already. Clicking the “m” should bring up the texture editor, and under Type select Sky. At the top you will notice the option to select a light source, the SketchUp sun is selected by default and VRay knows where the sun direction is coming from. Lastly, there is an option next to the button that says Override Sun”s Parameters. This allows separate settings for the Sun and the Sky, but for simplicity and continuity it is recommended to have this unchecked. Now go ahead and repeat this process for the background. If we render again we”ll notice that our white ground plane has a slightly blue hue to it. This is due to the influence of the sky on our scene.
(http://www.vray.com/vray_for_sketchup/manual/sun_and_sky_in_vray_for_sketchup.shtml)
Sei que dá pra fazer uma configuração com alta qualidade em tempo razoável, mas parece que o ArqAndreCarollo não tem teoria do vray, então força esses settings que vai dar certo.
espero. kk